Postin työntekijä menehtyi vakavan väkivallan uhrina – poliisi tiedotti tänään, että rikoksesta epäiltynä vangittu henkilö on vapautettu, Posti järjestänyt lisäturvaa Myyrmäen jakelualueelle

26.11.2022

Varhaisjakelussamme työskennellyt työntekijämme joutui vakavan väkivallanteon uhriksi jakelureitillään 17.11. vastaisena yönä Vantaan Myyrmäessä ja suureksi suruksemme menehtyi saamiinsa vammoihin. Poliisi tiedotti aiemmin vanginneensa yhden henkilön todennäköisin syin rikoksesta epäiltynä. Poliisi tiedotti tänään vapauttaneensa vangitun henkilön, koska poliisilla ei ole edellytyksiä jatkaa vangitsemista. Poliisi pyytää edelleen havaintoja tapahtuneesta, jatkaa tapahtuneen rikoksen tutkintaa ja vastaa kaikesta rikostutkintaan liittyvästä tiedottamisesta.

”Olemme koko työyhteisö erittäin järkyttyneitä kaikesta tapahtuneesta. Toivomme, että tekijä saadaan kiinni mahdollisimman pian. Olemme 17.11. lähtien järjestäneet ympärivuorokautista lisäturvaa vartiointiliikkeen kautta jakelualueelle, jossa väkivallanteko tapahtui ja tätä jatkamme toistaiseksi. Tapahtuneen johdosta olemme lisätoimena käynnistäneet työn, jossa katsomme yhdessä henkilöstön kanssa, mitä voimme nopeasti tehdä lisää jakelutyön turvallisuuden vahvistamiseksi. Tähän työhön saamme asiantuntijatukea myös Helsingin poliisilta. Henkilöstömme turvallisuuden varmistamiseksi emme kommentoi julkisuudessa muita keinoja, joilla turvallisuutta ylläpidetään”, sanoo Postin henkilöstöjohtaja Timo Koskinen.

Näin vakava väkivallanteko on äärimmäisen harvinaista. Yksikin tapaus on ehdottomasti liikaa.

Työturvallisuus on Postille ensiarvoisen tärkeää ja suhtaudumme turvallisuusasioihin hyvin vakavasti. Postissa on ohjeet uhka- ja väkivaltatilanteisiin liittyen ja niitä päivitetään säännöllisesti. Meillä on olemassa oleva käytäntö uhkaavien tilanteiden ilmoittamisesta. Ryhdymme aina toimenpiteisiin tiedon saatuamme.